Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv metody Feuersteinova instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami
Jedličková, Monika ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou Feuersteinova instrumentálního obohacování a jejím vlivem na žáky s kombinovanými vadami. Cílem je zjistit, zda a do jaké míry působí pravidelné aplikování Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami a na rozvoj jejich kognitivních funkcí. Teoretická část se skládá ze šesti kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s osobností Reuvena Feuersteina, jeho životem a cestou k vytvoření metody instrumentálního obohacování. Druhá část přibližuje metodu instrumentálního obohacování, podrobně objasňuje, co je instrumentální obohacování a jeho vznik. Třetí kapitola shrnuje teoretická východiska instrumentálního obohacování, uvádí kognitivní funkce a jejich možné deficity a seznamuje se systémem strukturní kognitivní modifikovatelnosti, jeho pilíři a oblastmi. Čtvrtá kapitola přibližuje pojem zprostředkované učení, na jaké souvislosti je kladen důraz a jeho tři základní klíčové parametry, kterými jsou: a/ zaměřenost a vzájemnost; b/ přenos naučeného; c/ zprostředkování významu učební činnosti. Uvádí, že podstatou tohoto učení je jejich společné užívání v jedné konkrétní situaci a s jakými aktéry se při tom počítá. Tato kapitola rovněž předkládá Feuersteinovu rovnici zprostředkovaného učení. Jednotlivé podkapitoly podrobně objasňují nejen...
Možnosti systematické intervence v oblasti podpory rozvoje předpokladů počátečního čtení a psaní
Šedinová, Petra ; Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Vitásková, Kateřina (oponent)
Tato práce hodnotí přínosy krátkodobého, relativně intenzivně implementovaného tréninkového programu zaměřeného na podporu rozvoje pregramotnostních, resp. pročtenářských dovedností (konkrétně fonematického uvědomování a znalosti písmen) dětí předškolním věku. Zhodnocení přínosů je provedeno ve srovnání se situací bez implementace pracovní metodiky a s užitím pracovní náplně s obsahem zaměřeným na rozvoj grafomotorických dovedností. Celkem 69 dětí ze čtyř mateřských škol bylo náhodně rozděleno do tří skupin, jedné s cílovým předčtenářským programem, jedné s kontrolní pracovní situací a jedné kontrolní bez tréninkového programu. Programy byly aplikovány po dobu deseti týdnů ve vybraných mateřských školách s frekvencí tři výukové lekce v průběhu každého týdne. Výsledky studie přinášejí zhodnocení velké variability pregramotnostních předčtenářských výkonů v běžných třídách mateřských škol a přínos hodnoceného tréninkového programu z hlediska mobilizace pregramotnostních předčtenářských dovedností před zahájením školní docházky. Tato práce mapuje současnou situaci v oblasti intervenčních / tréninkových nástrojů, jejich specifika a cílí na gramotnostní a klíčové pregramotnostní dovednosti důležité pro rozvoj dětí v předškolním období. Nedílnou součástí je představení předčtenářského tréninkového...
Snížení váhy pomocí cvičebního programu a zdravého stravování
KOPEČKOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá tématem redukce hmotnosti. Cílem práce je sestavení a ověření měsíčního programu na snížení váhy pomocí pravidelného cvičení a zásad zdravého stravování. Pomocí statistických metod a metod aplikace cvičebního programu a zásad zdravého stravování, antropometrického měření a dotazníkového šetření je zkoumáno, jak intervenční program ovlivní tělesnou hmotnost, hmotnost svalů a tělesné míry problémových partií, konkrétně obvod pasu a boků. Vlivem intervenčního programu došlo u experimentálního souboru k pozitivním změnám. Statisticky významně se změnila tělesná hmotnost, hmotnost svalů i tělesné míry problémových partií, konkrétně obvod pasu a boků. U kontrolního souboru ve stejných parametrech nedošlo k žádným změnám. Účinnost sestaveného programu pro snížení váhy se podařila ověřit.
Silová příprava mládeže ve fotbale pro kategorie U14-U17.
Čurda, Martin ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název práce: Silová příprava dětí ve fotbale Cíle práce: Cílem této práce je vytvoření přehledné literární rešerše odborné literatury v oblasti silového tréninku dětí a následné vytvoření návrhu rozvoje silových schopností u dětí v přípravném období kategorie U14. Metody: Metodou práce je literární rešerše. Výsledky: Utvoření přehledné literární rešerše za pomoci odborné literatury, která se k danému tématu vyjadřuje. Popis jednotlivých období v dětském vývoji a zdůraznění specifik somatických, funkčních a pedagogických. Rozbor svalové soustavy a zásad silového tréninku se zaměřením na dětský věk. Výsledkem je návrh intervenčního programu pro silovou přípravu dětí v rámci přípravného období. Výstupem bude soubor silových cvičení. V budoucnu bude vodítkem při získávání informací pro stimulaci silových schopností jako součásti kondiční přípravy dětí ve fotbale, respektující věk 14 let, vývojová specifika, úroveň zdatnosti i aktuální stav dítěte. Klíčová slova: Vývojová specifika, svalová soustava, stimulace silových schopností, fotbal, intervenční program
Cvičení se seniory v domově se zvláštním režimem
Svobodová, Karolína ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Cvičení se seniory v domově se zvláštním režimem Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda dojde u seniorů s kognitivní poruchou po tříměsíčním cvičebním programu ke statisticky významnému zlepšení vybraných složek tělesné zdatnosti. Dále, zda se díky pravidelné pohybové aktivitě změní postoj ke cvičení alespoň u poloviny sledovaných seniorů. Metody: Studie se účastnilo 9 probandů (z toho 3 muži) s poruchou kognitivních funkcí ve věkovém rozmezí 72 až 90 let. Probandi absolvovali tříměsíční program (duben-červen), při kterém cvičili ve skupině, vsedě na židlích, dvakrát týdně po dobu šedesáti minut. Na začátku a na konci intervenčního programu podstoupili orientační hodnocení fyzické zdatnosti s využitím Senior fitness testu a anketní šetření na zdravotní omezení a postoj ke cvičení. Výsledky: Výsledky Senior fitness testu ukázaly, že došlo ke statisticky významnému zlepšení v parametrech síly dolních končetin, a obratnosti s dynamickou rovnováhou. U ostatních parametrů bylo patrné určité zlepšení, ale bez statistické významnosti. U většiny probandů se pozitivním způsobem ke změně přístupu k pohybové aktivitě. Klíčová slova: pohybové aktivity, starší lidé, Senior fitness test, kognitivní porucha, intervenční program, cvičení v sedě
Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u seniorů
Dvořáková, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivních funkcí u seniorů. Je zaměřena na nejčastěji narušené kognitivní funkce ve vyšším věku. Hlavními cíli práce bylo zjistit, jak jsou kognitivní funkce stimulovány u osob v seniorském věku v rámci pobytových služeb neboli v domovech pro seniory, dále v terénních pečovatelských službách a také u seniorů žijících samostatně, kteří jsou závislí na podpoře rodinných příslušníků. Dalším cílem bylo vytvoření konkrétního intervenčního programu, jenž bude mít příznivý vliv na rozvoj kognitivních funkcí u seniorů. Výsledky, získané z analýzy jednotlivých rozhovorů, jsou sepsány do tří případových studií, které jsou rozděleny dle výše zmíněných služeb. Výsledky tohoto kvalitativního výzkumu poukazují na to, že v každé ze sledovaných forem péče se pokouší věnovat seniorovi a jeho kognitivním funkcím. V některých případech bylo zjištěno cílené zaměření pouze na paměť, jinde se zase zaměřují na všestranný rozvoj kognitivních funkcí. Vždy však pracují s individuálními potřebami a zdravotním stavem seniora. Rozhovory bylo odhaleno, že oslovení pracovníci podporují rozvoj kognitivních funkcí přímo určenými aktivitami v průběhu celého dne. Naopak rodinní příslušníci u svých blízkých, v seniorském věku, rozvíjí formou rozhovorů především dlouhodobou paměť. Druhým...
Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let.
Jandáková, Simona ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let. Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké dysbalance mají vybraní dospívající plavci. Dále ověřit účinnost navrženého kompenzačního programu u zmíněných plavců. Metody: Diagnostika pohybového aparátu byla provedena pomocí vybraných testů pro měření rovnovážných schopností (Rombergův test, Plameňák), vyšetření svalového zkrácení a oslabení (testování dle Jandy a Kopřivové a Čermáka), hodnocení posturálního a dechového stereotypu a dále hodnocení funkce hlubokého stabilizačního systému (vzpor ležmo). Tyto testy byly aplikovány na vybranou skupinu plavců. Naměřené hodnoty sloužily jako vstupní test (pretest), na jehož základě byl navrhnut kompenzační program. Po skončení tříměsíčního kompenzačního programu následovalo kontrolní měření (posttest), jehož výsledky byly porovnány s pretestem. Klíčová slova: Plavání, kompenzační cvičení, prevence zranění plavců, intervenční program, stabilizační a mobilizační systém
Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu
Vlachá, Tereza ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu Cíl práce: Zjistit, zda u žen závodně hrajících volejbal, trpících nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností, dojde k zásadním změnám v oblasti tělesné hmotnosti a tělesné zdatnosti na základě aplikace intervenčního programu, který byl sestaven z úpravy stravovacích návyků a tréninku zaměřeného na zvýšení tělesné zdatnosti. Metoda: Pro studii bylo vybráno dvanáct žen, které se závodně věnuje třetí nejvyšší lize ve volejbalu. Tyto ženy trpí mírnou nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností. Ženy jsou ve věku v rozmezí 19-29 let. Probandi byli vybráni na základě pozorování a subjektivního ohodnocení. Tato studie by měla prokázat, že probandi pokud se budou více věnovat aktivitám podporujícím tělesnou zdatnost a osvojí si nové návyky ve stravovacím režimu, dojde k pozitivním změnám v organismu a dostaví se úspěch a spokojenost na hracím poli i v osobním životě. Vybraným osobám byly kladeny otázky týkající se jejich zdravotního stavu, volnočasových aktivit a skladby týdenního jídelníčku. Na základě odpovědí uvedených v dotazníku, vstupního vyšetření a motorických testů byl sestaven individuální plán intervenčního programu pro ovlivnění nadváhy a tělesné zdatnosti po dobu 125 dní. Po uplynutí vymezené doby bylo provedeno vyhodnocení...
Nácvik střelby z prostoru křídla v házené.
Petružela, Jan ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Nácvik střelby z prostoru křídla v házené Cíle: Cílem práce bylo sestavení a ověření tréninkového modelu pro nácvik a zdokonalování techniky střelby z prostoru křídla v házené. Na základě porovnání a vyhodnocení jednotlivých videozáznamů (před intervencí a po ní) pěti testovaných hráčů jsme zjistili, zda je tento tréninkový model účinný. Metody: Pět oslovených hráčů bude natočeno při střelbě z prostoru křídla, poté hráči absolvují v průběhu měsíců června a července sedm tréninkových jednotek, v délce třiceti minut, zaměřených na rozvoj techniky. Po absolvování těchto tréninkových jednotek budou hráči opět natočení a videozáznamy budou porovnány s původním hodnocením. Výsledky: U sledované skupiny, námi vytvořený program, způsobil kvalitativní zlepšení dovedností u všech hráčů. Klíčová slova: Křídlo, trénink, výkon, intervenční program
Individuální pohybový program pro ovlivnění kondice a úpravu hmotnosti
Kupr, Pavel ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
INDIVIDUÁLNÍ POHYBOVÝ PROGRAM PRO OVLIVNĚNÍ KONDICE A ÚPRAVU HMOTNOSTI Cíle: Cílem této práce je ovlivnění kondičních předpokladů a úprava hmotnosti vybraného jedince na základě aplikovaného intervenčního programu. Dílčími cíli práce jsou tvorba intervenčního programu, jeho naplnění a praktické ověření, potvrzení stanovených hypotéz, uvedení a zejména interpretace rozdílů v naměřených hodnotách před a po intervenci a formulování relevantních závěrů a doporučení. Metody: V diplomové práci byla využita metoda experimentu. Jeho podstatou bylo vytvoření a především aplikace intervenčního programu v délce šesti kalendářních měsíců a dále testování v laboratorních podmínkách před a po intervenci. Výsledky: Sledovaná osoba splnila intervenční program bez komplikací a v plném rozsahu. Vytvořený intervenční plán zahrnoval aerobní aktivity (běh), posilování a jiné pohybové aktivity (fitbox, jízda na kole, in-line bruslení, plavání), žádným způsobem však neupravoval stravovací návyky, či případný dietní režim. Po zpětnovazebním testování bylo zjištěno, že kondiční předpoklady testované osoby se výrazně zlepšily ve všech vybraných funkčních parametrech. Nebylo však dosaženo požadované redukce hmotnosti. Klíčová slova: intervenční program, zátěžové testy, tělesná zdatnost, testování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.